
Hartia cu filigran face parte din gama de produse de securizare si are incorporata in structura un desen, mai mult sau mai putin complex, care poate fi vazut atunci cand documentul este privit in lumina.
Pe langa rolul de element de securizare, filigranul este si un element de marketing,
conferind o imagine deosebita companiilor care il folosesc pentru corespondenta comerciala.
Marile companii utilizeaza hartie cu filigran propriu pentru redactarea documentelor de valoare
si a corespondentei de afaceri.
Tipuri de filigran:
– filigran ton deschis – desenul apare format din linii mai deschise decat fondul hartiei;
– filigran ton inchis – desenul apare format din linii mai inchise decat fondul hartiei;
– filigran multiton – desenul apare format atat din linii mai deschise cat si mai inchise decat fondul hartiei;
– filigran portret – desenul este format dintr-o multitudine de linii cu grosimi si intensitati diferite
creand o imagine complexa.
In functie de pozitionarea modelului in foaia de hartie avem:
– filigran continuu – distribuit uniform pe toata suprafata hartiei;
– filigran pozitionat continuu – distribuit uniform numai in anumite zone ale foii de hartie;
– filigran pozitionat – in care desenul este amplasat la o distanta exacta de marginile fiecarei foi de hartie.
Modelele de filigran pot fi atat generale (publice), cat si personalizate, proprietatea clientului.
Ca element de securizare a hartiei, filigranul, poate fi utilizat singur sau in combinatie cu alte elemente
de securizare.
Nu sunt produse în această categorie.